De Veluwe Specialist

Veelgestelde vragen



Verkopen jullie ook fietskaarten met daarop de fietsknooppunten?

Vragen over Activiteiten

Hoe lang duren de activiteiten?
Moet ik binnen de aangegeven tijdsduur weer terug zijn?
Kan ik activiteiten met elkaar combineren?
Kan ik een activiteit van de Veluwe Specialist combineren met een overnachting?
Kan ik een activiteit met een lunch bijboeken?
Kan ik een activiteit met begeleiding boeken?
Kan ik zelf eten en drinken meenemen voor onderweg?
Is er koffie/thee bij ontvangst?
Mag ik onderweg wisselen van voertuig?
Kan ik materialen ook voor meerdere dagen huren?

Vragen over Betalen

Hoe kan ik betalen bij de Veluwe Specialist?
Hoe maak ik een iDEAL betaling?
Wat is de minimale besteding?

Vragen over Cadeaubonnen

Kan ik de activiteiten van de Veluwe Specialist ook cadeau doen?
Hoelang is een cadeaubon geldig?

Vragen over Groepssamenstelling

Wat is de maximale groepsgrootte?
Wat is de minimale groepsgrootte?
Kan ik ook voor een bedrijfsuitje bij de Veluwe Specialist terecht?

Vragen over Legitimatie

Moet ik mij bij de Veluwe Specialist legitimeren?
Wat moet ik meenemen als ik iets huur bij de Veluwe Specialist?

Vragen over Locatie

Waar is de Veluwe Specialist gevestigd?
Waar kan ik parkeren in Garderen?
Kan ik naderhand barbecueën?
Is er een kleedruimte aanwezig?
Is er een invalide toilet aanwezig?
Kan ik ook gebruik maken van horeca op locatie zonder dat ik een activiteit heb gedaan bij de Veluwe Specialist?
Waar kan ik parkeren in Otterlo?
Waar kan ik parkeren in Hoenderloo?

Vragen over Reserveren

Moet er vooraf gereserveerd worden?
Hoe kan ik reserveren?
Kan ik meerdere activiteiten te gelijk reserveren?
Kan ik een activiteit ook in optie plaatsen?
Ik wil graag reserveren voor de avond, kan dat?
Kan ik mijn activiteit annuleren?
Ik kom met minder personen. Kan ik daar nog iets aan doen?
Gaat de activiteit door bij slecht weer?



Vraag en antwoord



Verkopen jullie ook fietskaarten met daarop de fietsknooppunten?


Jazeker, je hebt bij ons de mogelijkheid om Falk fietskaarten aan te schaffen. Dit is een kaart van de hele Veluwe. De prijs ligt op €8,95.

Vragen over Activiteiten


Hoe lang duren de activiteiten?


De tijdsduur van een activiteit hangt af van het gekozen tijdsblok. Zo start het ochtendblok bij ons altijd van 09.30 uur - 13.00 uur. Het middagblok start van 13.30 tot uiterlijk 17.30 uur. Bij een daghuur geldt dat de starttijd van 09.30 uur tot 17.30 uur.

Moet ik binnen de aangegeven tijdsduur weer terug zijn?


Ja, heb je bijvoorbeeld voor het ochtendblok gereserveerd dan kan het zijn dat de materialen in de middag opnieuw verhuurd zijn. Vandaar dat wij je vragen om op de aangegeven tijd uiterlijk weer terug te zijn. Op de routes zijn verschillende horecagelegenheden meegenomen, in de tijdsplanning is ook rekening gehouden met meerdere stops.

Kan ik activiteiten met elkaar combineren?


Ja, je kunt zelf je eigen programma samen stellen! Wanneer je meerdere activiteiten wilt combineren kan je kijken naar de verschillende tijdsduren van activiteiten en zo je eigen planning maken. Zo kan je bijvoorbeeld 's ochtends gaan klootschieten. Tussen de middag op eigen gelegenheid gaan lunchen bij een van de vele restaurants die de Veluwe rijk is. 's Middags kan je met de E-step de Veluwe gaan ontdekken en om de dag memorabel af te sluiten afsluiten met een BBQ op ons achterterras.

Kan ik een activiteit van de Veluwe Specialist combineren met een overnachting?


Ja, de Veluwe Specialist heeft contacten met meerdere hotels, campings, bungalowparken, groepsaccommodaties en B&B's.
Klik hier voor de hotels.
Klik hier voor de campings en bungalowparken.
Klik hier voor de groepsaccommodaties
Klik hier voor de Bed & Breakfast's


Kan ik een activiteit met een lunch bijboeken?


Het is bij de Veluwe Specialist mogelijk om een lunchpakket bij te boeken bij vrijwel iedere activiteit. In dit lunchpakket zitten 3 rijkelijk belegde broodjes, 1 stuk fruit, 1 flesje sap en 1 flesje water. Het lunchpakket is per persoon. Bij de Veluwe Specialist in de buurt zijn voldoende lunchgelegenheden zoals Restaurant de Bonte Koe en Broodjes & Lunch

Kan ik een activiteit met begeleiding boeken?


Voor een activiteit met begeleiding kan je contact op nemen met SOS Events, zij verzorgen uitjes onder begeleiding. De rondleiding met natuurgids of veluwegids is uiteraard wel onder begeleiding.

Kan ik zelf eten en drinken meenemen voor onderweg?


Ja, het is uiteraard toegestaan om je eigen eten en drinken mee te nemen. Wij hebben gratis fietstassen of opbergmateriaal beschikbaar. Als je het jezelf helemaal makkelijk wilt maken dan kan je er ook voor kiezen om een lunchpakket bij te boeken.

Is er koffie/thee bij ontvangst?


Boek je online en betaal je via iDEAL dan ontvang je altijd een kop koffie/thee inclusief bij ontvangst in de Veluwe Specialist.

Mag ik onderweg wisselen van voertuig?


Als je een combinatie hebt gemaakt van verschillende materialen zoals E-steps en E-Loopfietsen ben je vrij om onderling te wisselen. Je zit niet vast aan één voertuig.

Kan ik materialen ook voor meerdere dagen huren?


(Elektr.) fietsen, tandems en kinderfietsen zijn voor meerdere dagen te huur. De overige materialen worden alleen per dag of dagdeel verhuurd.

Vragen over Betalen


Hoe kan ik betalen bij de Veluwe Specialist?


Je kunt bij ons per pin of iDEAL betalen, wij nemen geen contante betalingen aan. Wanneer je van tevoren reserveert kan je alleen via iDEAL betalen en is het niet mogelijk om op locatie te pinnen. Betaal je via iDEAL ontvang je wel een kop koffie/thee inclusief bij het arrangement wat je hebt geboekt voor iedere deelnemer. Indien je niet van tevoren wilt betalen kan je alleen op de dag zelf reserveren en betalen per pin bij aanvang van de activiteit. Voor Belgische of Duitse klanten is er de mogelijkheid om te betalen met Bancontact/MisterCash of GiroPay.

Hoe maak ik een iDEAL betaling?


Direct na het reserveringsschema wordt je doorverwezen naar de iDEAL betaling. Kies jouw bank en je kunt de betaling hiermee starten. Ondertussen ontvang je een bevestigingsmail van de reservering en op het moment dat de betaling is verwerkt ontvang je hier ook een betalingsbevestiging van.

Wat is de minimale besteding?


Wanneer u een activiteit wilt boeken is de minimale besteding de prijs die u minimaal betaalt om het arrangement te kunnen boeken.

Vragen over Cadeaubonnen


Kan ik de activiteiten van de Veluwe Specialist ook cadeau doen?


Ja, de Veluwe Specialist beschikt over verschillende cadeau bonnen. De cadeaubon is te verkrijgen in de vorm van een activiteit. Zo kunt u bijvoorbeeld een E-step tour voor 2 personen cadeau doen! Je kunt de cadeaubon hier bestellen.

Hoelang is een cadeaubon geldig?


De cadeau bon is van af het moment van betaling 1 jaar geldig.

Vragen over Groepssamenstelling


Wat is de maximale groepsgrootte?


Er is geen maximale groepsgrootte. Wil je reserveren met meer dan de online voorraad? Neem dan contact met ons op, dan gaan we samen kijken naar de mogelijkheden.

Wat is de minimale groepsgrootte?


Activiteiten zijn bij ons te boeken vanaf 2 personen. GPS Biken en Fietsverhuur is te boeken vanaf 1 persoon.

Kan ik ook voor een bedrijfsuitje bij de Veluwe Specialist terecht?


De Veluwe Specialist is voornamelijk gericht op particulier en kleine bedrijfsuitjes. Voor de grote aanvragen werken wij nauw samen met SOS Events. SOS Events is bekend om haar maatwerk en grote aanbod van activiteiten. Voor een bedrijfsuitje op maat kan je dus ook contact op nemen met SOS Events. Dit kan door te bellen naar 0577-401506 of een e-mail te sturen naar sos@bedrijfsfeest.nl. Wil je vast een impressie opdoen van het aanbod van SOS Events? Klik dan hier.

Vragen over Legitimatie


Moet ik mij bij de Veluwe Specialist legitimeren?


Ja, bij aanvang van de activiteit dien je jezelf te legitimeren.

Wat moet ik meenemen als ik iets huur bij de Veluwe Specialist?


Wij vragen je altijd om een kopie te maken van een identiteitskaart of rijbewijs. Dit is een vorm van borg. Wij gebruiken hierbij covers, zodat alleen de gegevens worden gekopieerd die wij wettelijk mogen kopiëren. Daarnaast vragen wij bij sommige activiteiten een borg. Dit staat altijd bij de activiteiten vermeldt. Als laatste vinden wij het natuurlijk fijn als je je goede humeur meeneemt!

Vragen over Locatie


Waar is de Veluwe Specialist gevestigd?


De Veluwe Specialist is gevestigd in Garderen, Hoenderloo en Otterlo. Onze adresgegevens zijn te vinden op onze contactpagina.

Waar kan ik parkeren in Garderen?


Bij de Veluwe Specialist in Garderen is parkeergelegenheid voldoende bij Dorpshuis de Koepel op ongeveer 50 meter lopen vanaf de Veluwe Specialist. Het parkeerterrein van de Coop supermarkt is niet bestemd voor parkeren (uitgezonderd zondag). Overige dagen geldt hier een wegsleepregeling.

Kan ik naderhand barbecueën?


Bij onze vestiging in Otterlo en Hoenderloo is geen barbecuelocatie beschikbaar. Wel hebben we hier contacten met verschillende horecagelegenheden, zodat je er een compleet uitje van kan maken. In Garderen hebben we wel de mogelijkheid om een BBQ te doen. Dit is al mogelijk vanaf 10 personen.

Is er een kleedruimte aanwezig?


Bij alle locaties zijn toiletruimtes, waar het mogelijk is om even om te kleden.

Is er een invalide toilet aanwezig?


Helaas hebben wij op geen van onze locaties een speciaal invalide toilet.

Kan ik ook gebruik maken van horeca op locatie zonder dat ik een activiteit heb gedaan bij de Veluwe Specialist?


In zowel Garderen als Hoenderloo hebben wij een groot Fietscafé waar je altijd plaats mag nemen voor een lekkere kop koffie/thee met wat lekkers!

Waar kan ik parkeren in Otterlo?


Achter de Veluwe Specialist is een groot weiland wat beschikbaar is gesteld door ondernemers van Otterlo. Hier mag je vrij parkeren.

Waar kan ik parkeren in Hoenderloo?


In Hoenderloo is voldoende ruimte om te parkeren aan de middenweg, op ongeveer 2 minuten lopen vanaf de Veluwe Specialist.

Vragen over Reserveren


Moet er vooraf gereserveerd worden?


Om teleurstelling te voorkomen raden wij je aan vooraf online te reserveren.

Hoe kan ik reserveren?


Je kunt reserveren door online de activiteit aan te klikken en op de knop reserveren te klikken. Hier volgt een invulschema, waarbij exact de voorraad naar voren komt. Zo weet je precies of er nog beschikbaarheid is voor je gewenste activiteit en kan je deze direct boeken en betalen. Vervolgens ontvang je een bevestigingsmail van de reservering.

Kan ik meerdere activiteiten te gelijk reserveren?


Ja, je kunt de eerste activiteit in je winkelmandje zetten om vervolgens een tweede activiteit er bij te zetten. Zo kan je bijvoorbeeld als je voor 20 mensen wilt reserveren een combinatie maken tussen 10x E-steppen en 5x tandem.

Kan ik een activiteit ook in optie plaatsen?


Dit is niet mogelijk. Wanneer je er zeker van wilt zijn dat je activiteit beschikbaar is zal je dit moeten reserveren.

Ik wil graag reserveren voor de avond, kan dat?


Onze standaard openingstijden zijn van 09.30 uur - 18.00 uur. Bij een minimale besteding van minimaal €375,00 is het voor ons mogelijk om langer open te blijven.

Kan ik mijn activiteit annuleren?


Tot 8 dagen van tevoren kan je bij ons het uitje verplaatsen naar een andere datum. Meldt je dit minder dan 8 dagen van tevoren kunnen wij niets meer voor je betekenen. Annulering is niet mogelijk.

Ik kom met minder personen. Kan ik daar nog iets aan doen?


Kom je met minder personen dan je vooraf had gedacht? Laat het ons dan minimaal 8 dagen van tevoren weten per mail. Het aantal personen is terug te brengen met 15%. De extra gemaakte kosten verrekenen we middels een tegoedbon of horecaverbruik.

Gaat de activiteit door bij slecht weer?


Al onze activiteiten gaan bij regen gewoon door. Alleen bij noodweer, zoals hagel, onweer of zware windstoten kiezen wij er voor om de activiteit niet door te laten gaan. We zullen dan samen kijken naar een oplossing.